och allt var som i en dröm

Helgen har rusat förbi och jag sitter och funderar på vilket sätt man kan sammanfatta den ; s
Bussresan dit var jobbig och där var inte så många människor som man kände, men det visste jag ju om .
När vi väl kom fram blev det träningspass i den fina och stora hallen , mitt i sundsvall . Drä var alla helt övertrötta och ingen gjorde någonting som man skulle göra egentligen, inte ens tränarna så det var skönt .
Kom hem till skolan, åt, borstade tänderna och deckade värre än efter en partykväll . Det kan faktiskt vara rätt mysigt att dela madrass och dessutom få ligga intill en vägg där man känner sig trygg . Hursomhelst sprang timmarna förbi och klockan blev 05.30 och det blev dags att gå upp och äta frukost och jag vet inte vad som hade hänt med mig, men jag käkade som en gris och kände mig inte alls äcklad av mat .
vet ni hur underbart det faktiskt kändes ?  matchen blev svajjig men det var ändå vi som gick därifrån med segern och tre poäng ( 6- 4 ) . Lyckliga som vi var gick vi och sjöng och sjöng och sjöng , eller lilly sjöng och vi andra försökte agera hennes kör . Tycker dock ändå att hon klarade sig rätt bra utan kör och körde hela racet kanon.
Andra matchen gick också kanon , rätt mycket mer än kanon faktiskt . Vinst med hela 12-1 och det var kul att donka till GOTLAND med så stora siffror. Kvällen spenderades med kort , fototagning och massa mys. Dagen efter blev det återigen upp klockan 05.30 och käkade lika mycket igen , verkligen väldigt stolt över mig själv. Vinst första matchen igen mot Göteborg och de tyckte att jag skulle käka lite mer makaroner, och jag har ingen aning om vad de menade med det . roligt lät det iaf och jag skrattade lite busigt framför målvakten . Andra matchen för dagen blev en jämn match mot blekinge som slutade 1-1 . vi gjorde mål i sista minuten , i sista perioden och näst sista matchen för dagen . Sista matchen blev mot västmanland eller västergöland, vet inte riktigt . stora och bra var dem iaf ; p . Matchen slutade 4-2 ( fyran blev i öppen kasse ) låg under med 2-0 men vi gjorde två snabba i slutet och trodde att vi skulle klara till förlängning . fast vi pressade och spelade kanonbra , satte bollar i stolpen , hjälmen och på halvt uppsnurrade spelare så var det ändå dem som gick ifrån matchen med tre poäng och vidare spel i SM ( de förlorade dock finalen och det känns ändå lite bättre att vi förlorade mot dem som tog sig dig )

Helgen har bara rusat förbi och när man väl satte sig i bussen så ville man inte åka hem , då räckte det för skåne.
Man ville stanna kvar och ha lika roligt som man hade när man kom dit och spenderade timme efter timme på skolan tillsammans med alla, ledare, spelare och allt annat som fanns där. ( bajsspray ) Vi sjöng singstar , vi skrattade vi brottades vi spelade kort och vi bara fanns och det var hur roligt som helst. Sundsvall 2oo7 ,skånelaget

Sista natten levde vissa män jävel och just då var det jobbigt men i efterhand var det rätt så skoj när man fick höra allt som dem gjort . Åkt skidor på golvet, slängt skinka på folk och massa annat . Käkat banan med senap och ketchup, sprungit i bara kalsonger runt runt ute på gården. Och i bussen påväg hem fick de jävligaste av killarna ett uppdrag och vi fattade ingenting , men gulligt var det att be om förlåtelse till varje människa som fanns där : )

Hemma igen och Nu såhär en dag efter man kommit hem till sin sköna säng så vill man fortfarande vara kvar men det är ändå skönt att vara hemma . Kunna gå på sin egen toalett , äta när man är hungrig och allt man beöver finns precis där man är. kom dock precis på att jag har ett arbete som ska vara inlämnat och sen har jag en observationsuppgift som måste göras . antar att det är det här som är ' tillbaka till verkligheten ' 

- gunny muff'n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback