och jag vill bara kunna säga som det är

Nu vill jag ha sommar så jag kan ligga i min nya vita bikini  , på rygg och titta på alla de få flygande vita böljiga molnen , hur de bara svävar förbi .
Jag vill kunna höja mitt huvud från den grusiga handduken och titta på alla brunbrända människor runt omkring som bara skrattar och mår bra .
Jag vill kunna sätta mig upp , låta den varma vinden ta tag i mitt hår och blanda det med grus som man senare få ta bort från hårbotten. 
 Jag vill kunna ligga och ha sinne på en liten skitunge som springer upp till kiosken och sprätter grus på mina saker . 
Jag vill kunna skratta oförskämt åt honom när han springer tillbaka och ramlar med sin glass rätt ner i grusen så han börjar skrika och skylla att någon fälde honom . 
 Jag vill kunna låta solen bränna mig och sedan gå ner i havet och svalka mig med människor som betyder någontig för mig . 
Jag vill kunna trängas på bussen med min solstol som ingen får röra , 
Jag vill kunna springa genom toget i K - stad , stanna och köpa en liter jordgubb och fortsätta springa mot tåget . 
Jag vill kunna komma hem , gå ut på altanen , äta grillad mat . kött , pommes frites , ketchup , sallad , iskall läsk . 
Jag vill kunna hoppa in i duschen och duscha av allt vatten och tång som möjligvis satt sig i håret . 
Jag vill kunna gå in på mitt ljusa & varma rum och börja med kläderna . 
Jag vill kunna njuta utav kvällen , med musik , festivaler , 18 års kalas , - att hålla sig flytande .


det blir alltid värre framåt natten - och du har så rätt min vän .
( jag är glad att du sa som det var  - jag älskar dig ) 


 nu faller jag för någonting som tappade sitt namn när han log .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback