det regnar

Det känns som fredag och ändå är det bara tisdag.
  Gick upp vid sju idag, fixade allt som var tvunget till att fixas, satte mig på bussen och skulle precis hoppa på tåget. Nej , då rullar tåget iväg och jag får nästintill ett raseriutbrott. Det är ju självefan att bussarna aldrig ska vara i tid . Bussen ska vara hos mig 07.55, den anlände 08.01. Jag blir frustrerad- helt makalöst. Därför åkte jag hem och la mig i min säng och somnade. Sov i drygt två timmar, innan jag satte mig på bussen igen och mötte upp Emma för att plugga järnet. Vet ej om vi pluggade så mycket, men en hel del lärde jag mig iaf. Känner mig mer förberedd än inför förra tentan, men så ska man inte säga. Utan jag pluggar på , och sen får vi se hur långt det faktiskt räcker !

Ikväll är det träning, igen. Nu i december ska vi tydligen ha hårdkörning !   = )
Plockas upp vid halv 7, så jag har ju rätt mycket tid på mig att plugga idag . 
 Och det jag gjort en sammanfattning på, det är egentligen rätt intressant.
Och saker som är intressant, brukar också vara rätt lätt att lära sig .

Köpenhamn på fredag till lördag.
hur skönt kommer inte det bli då ?

"känslan man hade när man satt på stolen i klassrummet som varit vårt de senaste tre åren. Alla samlade och alla uppklädda. Så har jag nog aldrig sett dem förut. Slipsar, klänningar, kavajer, lackskor.. Allt kändes så overkligt. Satt och sjöng och klassföreståndaren fick inte en chans i världen att höras, utan vi ville bara bli släppta upp i aulan, och vänta på att det skulle bli vår tur att springa ut. Klass efter klass släpptes ut, och man kände hur vänner och familj stod förväntansfullt och väntade på en. Upp på den uppbyggda scenen, som nästintill rasade. Sjöng och sjöng och sjöng, sånger som vi inte kunde, men vi sjöng av glädje. Få se sina föräldrar, sina syskon, sin släktingar och han.. stå och vänta på en. det var en helt underbar känsla, blommor och andra småhängen hamnade om min hals. skratt och tårar avlöste varandra.    Sprang sedan bort till vårt flak där de andra redan stod och väntade, alla såg så lyckliga ut. allting var perfekt, vädret, personerna, vagnen , allt blev så lyckat. jag vill ta studenten varje år hädanefter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback