nu är det jul, här i vårt hus...

Snön har kommit för att stannat ?
- det hoppas jag verkligen inte.
Eller det kan vara gulligt med snö om jag slipper ta i den, gå i den, överhuvutaget bara känna den.
 Men om man sitter inomhus med en bra film, varm oboy och en lussekatt, kan snö vara mysigt.
Har åkt skider två gånger och jag kan med all säkerhet lova att jag aldrig kommer åka det igen.
När man har en sådan fruktansvärt dålig balans som jag har, och inställningen att det inte kan vara så svårt, brukar det oftast sluta i katastrof. Mycket riktigt, mitt ärr på höger knä är bland det fulaste jag någonsin sett, och därför har jag tagit detta beslutet.    
 Torsdagen den 4:e december, 20 dagar till julafton, 1 dag till köpenhamn. ( i samband med detta inlägg är jag sjukligt irriterad på mitt hår, det blåser fram och tillbaka av någon konstig anledning och hamnar alltid i mina ögon ) . Köpenhamn kommer att bli mys mys mys. Men först idag väntas lite juleklapparinköp med mor min. Sen blir det kinesmat ! - VIKTIGT - . För övrigt känner jag mig obehagligt krasslig, icke bra !

Tentaplugg ska också förekomma idag. Frågan är bara på vilken nivå det hamnar.
 Står och överväger med nävarna fulla med hanssons sju kriterier, samt de sju kriterierna i källkritik.
hand 1.
Auktoritetstro
Experiment som inte går att upprepa
Handplockade exempel
Ovilja till Prövning
Likgiltighet inför motsägande fakta
Inbyggda undanflykter
Förklaringar överges utan att ersättas.

hand 2.
Äkthet
Tid
Tendens
Urval
Kvarleva el . Berättande källa
Beroende/oberoende
Sannolikhet.

Nu ska jag gå och ordna mig en kopp choklad och sjunka ner framför tv;n med mitt "danger"täcke.
Antagligen blir det update senare, känner nämligen att jag verkligen kommit in i ett bloggstim, thank you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback