hur kan något så fel kännas så rätt

det var inte bara principen, det var så mycket mer.
lögn? otillräcklighet? ångest? svartsjuka? jag tror
seriöst att jag kan räkna upp 15 saker till som förstör
mig just idag, vid den här tidpunkten då det bara är
ynkatvå veckor kvar till den glada, varma studenten..

jag orkar inte vara något som inte räcker till
jag orkar inte stanna upp och se så att allt blir rätt
jag orkar inte gå två steg bakom och förtränga allt
som faktiskt känns så fruktansvärt fel.

se över, se tillbaka
gå vidare, spring fram
för ja, nu är det försent.


sluta tro saker som inte är sant,
gå inte på det som du hör är du snäll
vänd dig inte om när orden når dina öron
bara le, le ikapp med det som du värdesätter högt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback