Asmoarp, ett stort och ljudligt urr?

Vaknade runt tio idag och förbannade mig själv för att jag inte kunde sova längre. Ångesten och rädslan som fanns vid min sida när jag gick och la mig igår, fanns nämligen fortfarande kvar när jag slog upp ögonen imorse.
Jag kommer snabbt till insikt att den inte skulle försvinn, trots att jag låg kvar i sängen. Så jag gjorde ett tappert försök då jag tog mitt täcke och kudde och placerade mig i soffan tre meter bort. Det hände ingenting då heller.
Dock finns den inte kvar nu, men jag kan inte heller säga när det försvann.Kan det ha varit när en välbekant röst hörde av sig?Eller insåg jag undermedvetet  att det är ett hopplöst fall att försöka lära gamla hundar sitta?

Hursom så är ja "fri" nu,precis just nu.Sen vet jag inte hur timmen framför mig ser ut,det vet man aldrig, någonsin
Det är en skön känsla och därför får man väl ta vara på den nu. Annars känns allting bortkastat och det vill jag ej.
Är det nu du förtjänar en klapp på axeln? För du kunde hålla dig ifrån drogen igår? Den som fått dig att falla så många gånger förut. En överdos av kärlek har varit ditt mål? Jag borde vara stolt, men jag känner mig bara rädd. Rädd för vad som kan hända, rädd för vad du ser. Jämför du mig med henne, borde jag vara rädd? jag har väntat på ett regn jag kan förlora mig i.jag tror mig veta vad du vill ha, är det en klapp på axeln och idiot som ett namn 

( Dra inga slutsatser nu, ni vet ingenting om vem det handlar om, och ni kommer aldrig få reda på det heller )

en kall gata, en kall natt med dig
gåendes bredvid. då kan jag stå
emot allt, och jag kan raseras
på två minuter. det vet du om 

Så många tankar så många funderingar som slår för att ta sig ut. Hur kan jag stå emot när jag faller som en fura varje dag flera gånger om året. Jag har ingen styrka till att stå emot, har ingen kunskap om hur jag ska göra . För mig är det allvar, för dig en satans lek. Där finns tusen saker jag vill säga, ännu flera jag vill skrika ut. Men när jag skall stå till svars så häftar du ihop min mun och inget ljud kan ta sig ut. Är det ett medvetet val av dig ? i så fall hade jag kunnat lägga mig ner på rygg och stirra ikapp med stjärnorna, precis som du gjorde, dagarna i maj
(Ett upplopp av känslor försöker ta sig ut, svårt för att förmedla. Ska vi skrika ikapp, ett vinterskrik? är du med?)



Andreas grega, vill du gifta dig med mig? Just nu sitter jag och lyssnar på hans musik och vilken magi, jag har inte gungat i takt med musik på så länge nu, på ett ärligt sätt. Fantastiska människa, fanstastiska du, tack, tack du . 

Till det som Rubriken handlar om kanske vi skall gå? Var och skulle hugga gran idag där ute. Man fick en yxa och man fick betala för granen, så det var ett lagligt hugg. Men det slutade med att vi valde en redan färdig gran och paketerade in den i bilen och åkte hem. Men det gör inget, jag gillar färdiga granar, den här känns lite på riktigt. 
Nu ska jag kolla på innebandy . Min kärleksfulla kusin spelar, och jag måste se hur planen är. Match där på onsdag,klockan 20.00.RÖKE-FBC ENGELHOLM DM-kvartsfinal.jag ser fram emot matchen, vet du varför ? ....

Kommentarer
Sandra säger:

Nu på onsdag, den 16e? Isåfall vet du vem du kan räkna med på läktaren!

2009-12-13 | 18:16:56
Bloggadress: http://heingard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback