mundaj.

Jag har sett det ljusna och snart börjar det mörkna här i Hässleholm. Och vad har jag gjort idag ? jag har läst 3 sidor ur min bok som ska vara utläst till på onsdag, jag har ätit bacon och omelett, jag har druckit cola light och jag har pyjamasen på mig. Det känns inte okej, inte någonstans, inte ens lite acceptabelt. Speciellt inte när man gjort en planering om vad som ska göras. Man har inte orken till någonting, för jag går bara och ältar förlusterna i helgen. En period mot Kais/mora och en minut mot dalen var " allt " som krävdes för att vi skulle kamma noll denna helgen. Svackor som knappt räknas tidsmässigt, men som absolut räknas målmässigt. det känns som om någon skrattar åt oss just nu

Men den här veckan känns ändå rätt positiv. Går typ ingenting i skolan, bra , för just denna veckan känner jag mig bara otroligt trött och vill egentligen inte göra någonting annat än att krypa ner under mitt täcke och vakna upp vid 3- tiden på fredag eftermiddag då jag tar mitt pick och pack och beger mig till Gotland tillsammans med FBC Damelit.

Somliga förstår, andra går emot, andra skriker och slår
en del förnekar, andra ljuger, vissa vägrar erkänna .
ibland har jag svårt för att sätta ord på känslan som finns.
om att vara där, där och ibland överallt. Huvudet på ett ställe
kroppen på det andra. förvirringen blir total, och allt blir kaos.
maybe it's ok, but not for me, not today, not now, never .

din röst talar sitt eget språk
din hud utstrålar det sagolika
i cant be without you

en fas, en tanke, en dröm, en verklighet
och den stämmer inte in på de tre första.
hur man än gör, hur man än värderar så
blir resultatet aldrig likadant. jag vill ha det.

jag vill flyga ikapp din skugga
rita ringar på vattnet
gömma mig i din ficka
låtsas att jag inte existerar, att
du inte ser mig. du känner mig bara.
jag vill viska i ditt öra, få dig att le,
under den totala förvirringen som uppstår.
jag vill rita ringar på vattnet
gömma mig i din ficka ...


Inside of me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback