" alla är bra då man sitter på läktaren "

Idag började jag min nya kurs på Högskolan Kristianstad, IFS11L heter den tydligen. Efter en hel del snack kom helt plötsligt en sjörövarkista in på golvet och man märkte av att en konstig känsla spred sig i rummet. Efter lite instruktioner sprang alla fram till kistan och plockade åt sig en sak som beskrev en själv. Jag tog en bil.. Jag hann inte tänka, utan jag tog bara en bil och gick tillbaka till min plats utan att säga eller titta på någon annan som trängdes med mig. Jag stirrade på bilen och funderade ut en historia om varför den hade en betydelse för min egen del. 

                           Efter ett par minuters tänkade kom jag fram till att det är med hjälp utav ett fordon jag tar mig till och från matcher & träningar, all den tid jag spenderar på att spela innebandy , och nu kommer det människor som ifrågasätter om vi verkligen satsar på det här ? Det är nästan så att jag vill skrika, slå och gråta på samma gång. Hur har man mage till att ens ifrågasätta det ? Fattar inte folk hur mycket tid jag / vi spenderar i FBC Arena ? Vi är alla medvetna om att helgen resultat är katastrof, hemskt och egentligen helt oacceptabelt, men det hjälper inte oss på traven att ta oss upp ur den här svackan med hjälp utav kommentarerna som haglar över oss. " Det är motgångarna som gör dig stark " var en klok, underbar och fantastisk vän / spelar som sa till mig när allt kändes hopplöst och förbannat trist. Jag har bestämt mig, att jag ska göra vad jag kan för att försöka ordna upp det som varit, och jag tror att vi alla är rörande överrens om att vi ska hjälpas åt. Vi behöver inte fler människor som sparkar på oss nu, vi behöver tron från människor som är verkligt intresserade i vad vi kommer, och stöttar oss motgången. Vi är inte beroende av medgångssupportrarna som tar åt sig all äran, men inte vill kännas vid när motgång efter motgång avlöser varandra. Ja, jag behöver avreagera mig för jag är så förbannat trött på alla kommentarer om att vi skiter i allt och inte bryr oss någonting, tillbringa all den tid och lägg det engagemang vi gjort, så ska ni få se att förr eller senare kommer en "down-period". Olyckligtvis blev den här perioden oförlåtligt djup. Men som sagt, det är motgången som gör dig stark.

Och det är alltid lätt att vara bäst på plan,
då man endast infinner sig på läktarplats..

Redan ikväll är det dags för en ny drabbning då det åter bär av ner till Malmö och mötet med KFUM klockan 20:00. Det hade varit bra för oss och självförtroendet om vi kunde tvåla till malmöiterna, trots att det är ett bra lag !

Kommentarer
Emlan säger:

Bra skrivit vännen!



Tack för dina fina ord<3

2009-01-21 | 17:57:03
Bloggadress: http://guldemlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback