solig sommardag. not

Det är ju makalöst vad vissa dagar kan vara fina.
Imorse höll jag i och för sig på att tuppa av då jag konstaterade att det verkligen var morgon, och att jag verkligen var tvingad till att gå upp. Jag drog som vanligt täcket över huvudet och höll andan i hopp om att jag skulle somna om, och kunna skylla på det. Men icke så nicke, jag hade inte hjärta till det, så jag gick upp i ottan ( klockan 07.00 ) och åt mig en stadig frukost och begav mig sedan mot stationen och första skoldagen efter lovet . Visserligen var jag bara där en timme, men det som kändes så skönt, men samtidigt jobbigt, var att det var salstentamensgenomgång 2. Först fick jag tentadel 1. 4p / 6p vilket jag själv är väldigt nöjd med. Trodde dock att det var alla poäng inräknade där, men sen efter en del upplysningar förstod jag att det fanns ännu en del och när den kom, sken jag upp som en sol (ja, jag kände det själv) och konstaterade att jag klarat även tentamen 2. På del 2 hade jag 4.5p / 6p vilket även där var riktigt nice. Så slutresultat blev alltså 8.5p / 12, som i sin tur endast var 0.5p från VG, men det spelar ingen roll. för jag klarade tentamen 2.

När jag kom hem la jag mig i soffan och typ blev skittrött. Men då frågade jag mor min om hon inte var färdig med städandet snart så vi kunde ta med hunden ut på promenad. Som tur var höll hon bara på i kanske en kvart till. Så efter det begav vi oss ut i solskenet, denna underbara dag, på en promenad i ungefär 1h och 15 minuter. 8 km i snö med favoritmamma och favorithund. Något som gör mig ännu mera glad är att det bli fisk, potatis och remouladsås till middag! jag kommer springa som ett djur på träningen ikväll. fan vad det känns viktigt att innebandyn är igång igen !

nu blir det väl ännu en Beck-film skulle jag tro. Har verkligen kommit in i det stimmet, så nu är det bara att fortsätta.
över och sick mycket ute. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback