Sista dagen i tonårsfångenskap ( är det ett ord ? )

Idag har jag absolut inga bekymmer.
Inte ett enda som ligger och gnager
under min arma hud. Har ingenting att
tänka på och bry mig om, utan ska njuta
fullt ut av denna dagen, för det är den sista..
Den sista dagen i mitt tonårsliv, imorgon tar
jag klivet över till den riktiga världen. har inte
den blekaste aningen om varför jag tänker
såhär. Antar att det har något att göra med
att det lugnar ner mig, för jag är galet nervös.
och jag vet faktiskt inte varför. nervös för att
fylla år har man väl aldrig behövt vara nervös
över ? Det kanske har med kläderna att göra.
För det skulle vara det enda problemet jag har
just nu . klädvalet inför morgondagen.
Det tåls att fundera på. ´

Har varit rätt flitig ändå nu på förmiddagen.
Har städat min del av huset, har lite kvar
sen ska det skina som aldrig förr. tar väl två
sekunder sen har hunden lortat ner igen .

Nu måste jag fortsätta. som sagt. Klädvalet
tål att tänkas på. Svart tubtopp, eller grå volangkjol ?

Kommentarer
cornelia säger:

klänningen! <3

2009-07-24 | 13:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback