abba- GOLD !

Sitter och lyssnar på golden hits med ABBA !
det är ju så man får gåshud !
Deras kläder är bara alldeles för underbara,
men jag hade aldrig själv tagit dem på mig ! 

Vilket gung det är i låtarna alltså, nostalgi 
har jag hört att folk pratar om när man hör
på låtarna. Själv så är det inte förens på
senare tid ( 5 års period) som jag börjat
lyssna på dem. jag ångrar ingenting  !

Igår när jag skulle sova kollade jag snabbt på min dator och det
förde mig rätt så snabbt in på "bloggbanor". Vad är det egentligen
man ska skriva om för att få en framgångsrik blogg ? Det känns inte
helt rätt för mig att snacka om ytliga saker, snacka om politk och pengar
 intresserar inte mig heller. Detta har för mig blivit en "skrivar station", inget ytligt snack!

Och idag slog en annan tanke mig.  det här med kompisar, var går gränser för att man ska säga att jag känner han/hon ? Eller var går gränsen för var man blir klassad som en kompis som man känner väl, var går gränsen för att man ska bli klassad som en kompis över huvudtaget ?! För idag när jag satt på tåget fick jag två personer bredvid mig som
uppenbarligen gått i samma klass, på gymnasiet, men inte numera umgicks, men det kändes som om de pratade med varandra för att de kände sig tvingade. Inte för att de verkligen var intresserade över vad som hände i deras olika liv. Och jag vill inte bli en sådan "krystad" vän.. och hoppas att det aldrig någonsin kommer ske med mina kompisar nu / sedan finns det väl undantag som i alla andra fall, det kan låta stelt och så , men de är kanske i själva verket bästa vänner och deras konversationer blir på det här sättet /  !

Nu har mina knölar gnuggats länge
så nu tycker jag att jag förtjänar lite
sömn innan träningen faktiskt ! Får
se om jag kommer hem ikväll, eller
det blir imorgon. Det beror på hur
trött jag är efter träningen !

inside of me

Kommentarer
Cássandra säger:

"Krystad" vänskap får tumme ner! Det är bara för att utöka sin sociala krets, vissa samlar ytliga vänner på facebook och andra samlar dem i verkligheten! :) :)

2009-03-07 | 09:13:22
Bloggadress: http://cassandrabrodin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback