du har det där

Nu blir jag sådär kluven och fundersam igen.
Gillar jag hösten eller ogillar jag den?
Känns som om det går upp och ner, tyvärr.
Det är väldigt mysigt när man går och håller
någon i handen och man ser hur löven trillar
ner från träden, det är mysigt att sova med
någon under ett varmt täcke när man hör
hur regnet öser ner utanför fönstret. Men..
jag kan samtidigt hata allt som har med hösten
att göra om jag tvingas gå själv på promenader,
eller krypa ner under mitt täcke ensam. Då är
hösten det värsta jag vet.

La mig i soffan vid åtta tiden. Då blev det varm
oboy och idol på tv. det kändes behagligt.

Ska nog sova snart, känner mig trött och jag
vill bara ha fredag. för famnen är fin .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback