trötthet . bara ren trötthet

nog trött. Man blir galet besviken när man kommer
till skolan och hoppas på att den för en gångs skull
skall ge någonting. Att man skall gå ut genom dörren
och tänka: aha, jo men så är jag nog . Eller något i
den stilen i alla fall . Men nej, man åker dit och man
lyssnar på en föreläsning som var intressant i knappat
5 minuter. Sen seglade det ut och det kändes allt annat
än relevant . Sedan satt man och väntade i en timme,
kallades tydligen för lunch . Då skulle vi diskutera något
som kändes relevant, men som seglade ut något
fruktansvärt och det slutade med att några i klassen
satt och munhögg med varandra, så även där slutade
jag lyssna och satt istället och väntade tills läraren
skulle berätta en uppgift. Men det hände aldrig, för
hon sa att vi skulle klara det själva. För mig står det
faktiskt på grekiska och jag förstår det inte , det är
helt sinnessjukt . Att en lärare inte vill berätta vad
som egentligen står i uppgiften ? är det meningen
att man då ska göra fel och sedan få ig, för att
sedan inte hinna göra alla uppgifter ? Jag blir så
förbannad och trött  på detta. Gör lärarutbildningen
till något bättre, för detta är tamejfan under all jävla
kritik. Det ger mig ingenting, och det tycker jag är
förbannat jävla tråkigt. motivera? inte ett smack !!

nu ska jag bara finnas till och sedan får jag ta tag
i allt imorgon . Så nu blir det mat, sen bara ligga i
bingen och njuta av att bara finnas till . ge mig .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback