När är man överviktig?

Det har varit ett samtalsämne kring vårt matbord idag. Kan man få reda på detta genom att ta bort ettan framför sin läng, exempelvis 170 cm. Ska jag då väga 70 kg? eller om jag lägger mig på rygg och lägger en bok på högsta punken på min mage, om jag har över 20 cm där, är jag då överviktig? Eller när vet jag det? Det är väl helt omöjligt att säga om man inte mäter ut allt som har med vätska, benstomme, kroppsfett och muskler.

Jag tycker det är fullständigt idioti att gå efter en liten mall som någon har skapat. "den här passar alla" . troligtvis
Tänk att man kan längta så mycket efter något som kan ge en det där sista.Att man tror,hoppas & vill. räcker det?
Jag har fortfarande inte kommit på vad jag vill se på för film idag. Jag hade kunnat åka och hyra en. Men jag är alldeles för bekväm för det idag. Det är svinkallt utomhus och jag sitter alldeles perfekt här i min datorstol. sömn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback