det är svårt över telefon.

Det finns bara en människa som kan förändra ditt liv, det är du.

Jag har hört talas om det förr, men aldrig lagt något intresse i det. Men nu, nu är det ofta denna raden jag hör i mitt huvud. Det drar mig åt rätt riktning för att uppnå det jag vill. Jag fick höra något bra för någon dag sedan, jag kämpar på och jag ska inte sluta försen jag är där jag vill vara, uppe på toppen, högt över alla andra, dit ingen kan nå, dit ingen kan nå, mer än jag, bygga min mur och ingen kan ta sig in, ingen ta det ifrån mig för jag har klarat det själv, på egen hand, på mina egna beslut och genom att tro på mig själv, då. då kan jag vila en sekund.

Dagarna går fort på "sommarlovet". Jag kan inte låta bli att tänka på hur det var när man hade sommarlov på riktigt. Föräldrarna gjorde allt för att man skulle få ha ett bra sommarlov med många aktiviteter. Det är fortfarande likdant till viss del, då de vill göra saker med en då man är ledig. Men man bestämmer helt och hållet själv och kan göra vad jag vill. Nu har jag sommarlov, men också massa måsten, det hade man inte då, men trots det känns det som om man tar fler och större steg mot verkligheten, för detta är mitt sista sommarlov någonsin. De andra gångerna är det semester, välförtjänt semester. Undra hur det känns när jag får min första månadslön, min första semester, allt det där man får när man arbetar. jag ser fram emot livet, det känns som om det börjar på ett visst sätt nu. Ett jobb, ingen skola, inga skolböcker, inga tentor inte krav på samma sätt. kom januari 2012-

dagarna som gått har varit suveräna. Inväntar ännu en bra helg. Malmö med tina och Hanna.- Jag ser fram emot.

vissa toner, vissa rader gör att jag saknar er mer.
man blir påmind på ett sätt som inte är hanterbart.
ni passar in, jag passar in, ni är före mig, långt iväg.
det skrämmer mig att jag inte kan se er, jag kan inte
höra er, men jag kan känna er. hur ni finns omkring mig,
skrämmer bort sådant jag inte kan övervinna. en trygghet,
ni är min trygghet, ni är före, men i framtiden, då kommer vi
träffas igen,                                           mormor morfar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback