dagens tankar som bubblar över, lite, mycket men som vanligt.

jag är beredd att ta striden
jag är redo att rida ut stormen
kom som du är, gör som du vill.
det har du alltid gjort, tagit de
kliv som inte passar in. där, här,
då, nu, du har alltid gjort som du
själv vill, det skrämmer mig idag.
hur liten jag blir under dina stora skor.
lätt som en fjäder, tung som bly, olik
känsla idag, jämfört med igår.

Sommar kom och ta mig, gör mig svag.
jag längtar tills jag inte vet om det är natt eller dag.
en cykel en minut bort från stan, kom gör min dag.
berusad av alkohol, berusad av känslan, det har
aldrig spelat något roll, gör mig knäsvag av tiden.
berusad av tiden, låt mig bli mig själv idag, släpp
mig loss från greppet du har om mig då hösten är
här. jag ogillar känslan av att långsamt försvinna
dagar som den här,
nu, igår, idag. imorgon ska bli en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback