you look wonderful tonight

it's time to go home now. Men när vet man vart man skall gå? När man känner sig delad på mitten och man vet att man har ett flertal hem. Hur vet man vilket som är rätt? Kan man kategorisera dessa på ett rättvist sätt eller är det en dum tanke? Förr funderade man inte på detta sätt då man visste vart man hörde hemma. Man visste vart man skulle gå varje dag, men visste vad man skulle göra nästkommande 7 år. Man hade ingenting man behövde vara rädd, osäker eller nervös över. Allt fanns nedskrivet, alla måsten och krav. Nu helt plötsligt är man fri att göra vad man vill. Ingen kan bestämma över mig på samma sätt som förut. Jag är fri som en fågel, oftast, alltid.

Dessa tankar tar överhand ungefär hela tiden. Jag vill att någon berättar för mig vart jag ska jobba, bo och att jag ska få en framtid jag trivs med. Jag vill finna ro, jag vill känna säkerhet. Jag känner mig kluven, delad i bitar. Dock funderar jag bara på detta när jag är ensam, annars har jag så många andra saker att stå i så allt försvinner ner under ytan och så glöms det bort där, tills jag blir ensam nästa gång.

Finns väl inte så mycket att göra egentligen innan jag är färdig med skolan. Då ska jag ta tag i mitt liv reda ut sådant med mig själv som jag behöver bli av med. Rensa mitt huvud, min kropp och allt det där. Radera sådant jag inte vill ha någon kontakt med. När jag är färdig med det, då, då ska jag skapa mig ett liv jag vill ha.

Just nu går det många tankar till vår lägerskola på mån-tis. När den är över, då har jag klarat min 6:e termin


Kommentarer
Tina säger:

Du är duktig du Anus-bananus :)

2011-05-25 | 23:09:36
Bloggadress: http://olofssontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback