All heder åt Kalle Anka !

  • Kalle Anka
  • Innebandyväder
  • Filmer

Den tidningen kan verkligen göra en glad ! När jag var mindre läste jag alltid en hel tidning innan jag gick och lade mig, för att få en så god natts sömn som möjligt. Nu på senare dagar tänkte jag återuppta detta och jag började igår. Det är magiskt ! När man väl börjat läsa kan man inte sluta ( ja, jag har förståelse för alla som anser att jag är ...jag vet inte riktigt ) Men det bryr jag mig inte om, för Kalle Anka är en räddare i nöden och det kan jag aldrig komma ifrån !

Vaknade upp vid halv elva tiden och la mig i soffan och satte genast på van veeteren igen ! Det är sanslöst vad det är bra film alltså ! Har beslutat mig för att det är wallander som får följa med imorgon & dirty dancing för den filmen, den är.. den är fantastisk ! är ju så man vill ställa sig upp och göra lika rörelser som de på filmen, men utan att lyckas då förstås.

Man kan väl göra individuella tolkningar på det mesta nuförtiden ?

För övrigt känner jag mig ganska pigg och glad idag faktiskt. Tror att det har och göra med det underbara vädret som ligger över staden idag . Sol kan man inte få för mycket av. ( eller jo, det finns vissa dagar då man inte klarar av den för att man är sjukligt bränd utav den och allt känns bara tråkigt, jobbigt och klistrigt ). Det är ett perfekt fotbollsväder måste jag säga. Dock håller jag inte på med någon fotboll för tillfället utan all min tid ges till innebandyn, och det klagar jag inte på. Jag försöker bara komma fram till vad ett bra innebandyväder är. Om det är regn blir jag bara trött, grinig och på allmänt dåligt humör. Om det blåser går jag och irriterar mig på det. Om det är mulet kommer samma känsla som när det regnar. Men när det är sol blir man taggad som bara den, alltså måste även solen vara ett underbart innebandyväder trots att man bara är inomhus ? Sol, sol, sol gör mig glad glad glad. ibland känner man sig så lycklig att man vill hoppa!

Karlstad och Falun ? Jag har faktiskt packat ner vinterskorna för jag vill inte riskera att frysa om fötterna om det mot förmodan skulle finnas snö i Falun ! Känns idag som om alla andra landskap har snö förutom Skåne och det är inget jag klagar på. Snö och jag är icke vänner  / resultat- stygn på knäet /  Kan vara det fulaste ärret jag har på min kropp eftersom det syddes med alldeles för få stygn, och ett stygn har inte försvunnit än ! Det sitter fast där nägonstans eller något för jag har inte själv plockat bort det. och det var HT i 9:an ! 

Ska väl återgå till soffan nu,
för att sedan runt tre börja klä
på mig för jag har ju trots allt
bara pyjamas, morgonrock
och morgontofflor på mig !

Hejdå !
Ha en trevlig helg.

Kommentarer
Sandy säger:

Hallå du! Jag ville bara meddela att jag har återupplivat min blogg ;)

2009-01-18 | 20:53:42
Bloggadress: http://heingard.blogg.se/
Sandy säger:

Hallå du! Jag ville bara meddela att jag har återupplivat min blogg ;)

2009-01-18 | 20:54:39
Bloggadress: http://heingard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback