ta hand om dig, för jag klarar inte av det.

Inatt var en sådan natt då jag var nöjd med livet. Jag sov som en stock, jag vaknade utvilad och jag fick sova bredvid a som för en gångs skull inte gnisslade tänder, som inte tog allt täcke, och som inte andades galet högt.
Så imorse när jag vaknade var jag på ett strålande humör. Och det har hållt i sig hela dagen, fram tills 17.20. Då jag fick reda på när jag var nere på stationen att ett tåg trillat över spåret, och att inga tåg kunde komma förbi. Man fick hjälp att ta sig till tyringe, men det tjänade jag ingenting på, eftersom att jag inte kunde komma därifrån.
Så det blev ingen innebandyträning för mig idag, dock blir det styrketräning och fotbollsträning, så att jag ändå rör mig. Jag ser faktiskt fram emot det, tom att styrketräna känns roligt. Och undra vad det beror på ? Lyckorus?

du var min höst,
du blev min vinter,
på våren var du min
och sommaren blev vår.

ibland kan man inte sätta
stopp för sådant som har
haft sin tid. Den kommer
fler gånger, och allting
känns mer än rätt.

ett par ögon, ett skratt
och hela min värld blir
till något den aldrig varit.
ett skratt, en doft och
en magisk tid har gått
och blivit min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback