jag behöver dig, men inte idag.

det glider mellan fingrarna,
jag gråter , jag svävar jag
gör så mycket som är fel.
 din röst ekar i mitt huvud,
slyna var allt jag kallade dig.
din hud, ditt sår, vårt hem ,
utan dig- ingenting, som vanligt.
gråt min vän, skrik , slå mig
hårt. jag förtjänar det simpla,
 falsk, hård och oseriös,
du är min , jag är hans
och jag svävar upp i det blå.


gör om mitt namn och skrik ut det bland folket.
skjut upp i skyn och stå för din åsikt, rid ut stormen.

hur kan man tycka det är rättvist att man blir frigiven
efter att man mördat tre människor? hela vår värld
går under och vi står bara och tittar på , idioti ditt svin.


du är historisk och jag kan dansa med vargar.
    smek mig varm och stryk din hand mot min kind.

jag är trött på att vara en i mängden.
jag vill inte längre vara någon du går
förbi utan att ens titta på mig en gång.
jag är trött, vill sova på din arm , utan
att du ska misstolka mina känslor. jag
är jag, du är du och du är så jävla fel.

tankar blir till ord och jag ryser till.
du hör inte hemma här, du är för fin.
jag är svag, du är iskall och vi vet
ingenting om varandra, du är hel,
jag är trasig och allt du gör är att
skratta åt mig. väx upp och tro på
att jag kan , men du är expert på att
trycka ner mig längre ner än vad
jag förtjänar.

jag behöver dig,
fast en inte en dag
som den här.

nej , om man skulle ta och
ta tag i sig själv och hata
sig igenom allt som går
emot en . ja, det gör vi .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback