jag var aldrig den där.

"varför skall de var en sådan upptrissad stämning.
 Varför ska det vara sådan nostalgi. För de flesta av
oss så var skolan den värsta perioden i våra liv"

varför känner man så väl igen sig från nian?
egentligen inte bara nian utan alla år upp dit.
Det fanns inget roligt med att gå till skolan och
jag övervägde verkligen att hoppa av skolan. Om
jag gjort det hade jag aldrig förlåtit mig själv, det
hade jag inte och det vet jag om. ni undrar säkert
varifrån allt det här kom, men sitter och tittar på
klassfesten på film och där är det ju en återträff.
20 år sedan nian. Jag har lyckats gå tre år på
Linnéskolan med en helt fantastisk klass, jag
har lyckats gå ett år på högskolan Kristianstad
där jag även där Har en fantastisk klass. Jag
skulle aldrig byta bort någonting mot de
senaste 4.5 åren. För då har folk sett mig som
jag är, inte för någon jag borde vara.

Överlag förekommer det nog rätt mycket skit
i samband med sådant här. Folk ska passa
in här och var och man tvingas göra saker
 som egentligen är idiotiska och rent av farliga,
men man ser bara sin status förstöras så man trotsar allt.
Jag hade det så, vi hade det så . Jag valde att inte trotsa
och jag fick  tillbringa tiden med ett fåtal, lät timmarna
passera. allt var ett rent helvete.

jag var aldrig den där som trivdes med dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback