ibland springer man för fort, tiden hänger inte med

Kommer in i  vardagsrummet och det känns som hemma.
Trots att det är en timme hemifrån smalltown, det är här.

Jag kan inte rå för att tankarna cirkulerar åt helt fel håll, i motsatt riktning än vad som är tillåtet. Har väl mig själv att skylla, det var jag som gjorde ett val, och nu ångrar jag ingenting, bara att jag inte gav smalltown lite mer tid, allt som fanns där. Det som jag kallade för hem, fortfarande kallar för hem, men tiderna förändras och vi med dem, så sant som det står skrivet på insidan av min arm..

jag vill inte att det ska vara så, men det är för sent för att få det tillbaka. Nu får jag helt enkelt försöka klättra upp från botten och försöka ta mig till toppen. Förstår inte hur jag kunnat vara så egoistisk, förlåt mig.


Han har bråttom iväg, han tar bussen från stan  
Han vill hamna i färdiga rum med en fru och
en grogg och ett anständigt liv, han vill sova på
rygg och tala om rumsrena saker och bråttom iväg
Han vill snacka om lumpen med grabbar från förr
och ett glasbord och dammsugna golv och ett
underbart liv och sen le lite grann åt oss som står
kvar där på hållplatsen än tycker han Han har bråttom
iväg Han vill längta tillbaka och säga "Fy fan va roligt
när vi tog studenten" men tiden går fort Han har bråttom
iväg, han tar bussen
till julgran och roliga TV-program
och nån bläcka på kräftpremiären och ordning och reda
och tuttar i Slitz, tycker inte hans fru men han gör ju trots
allt som han vill Han tar bussen från stan Han tar bussen
iväg till ett hus och en mintgrön balkong Han vill ha ett hysteriskt
larm på sin bil och va bra på att hälsa på folk kunna säga
"Fy fan va dyrt", och mobiltelefon Han vill alltid va nådd, han
vill aldrig va ensam och aldrig va den som missar nån
buss till ett underbart liv, och ett glas samarin och ett
konto för säkerhets skull om han inte får chansen att
vinna nåt TV-program på nån öde ö och få lämna sin fru
Han vill inte va svår, inga konstiga krav och tjejer ska ha
lite humor och skratta när han säger stumpan och bråttom
iväg Han har viktiga jobb och ett underbart liv och nån rolig
och vitsig dekal på sin bil för han gör ju trots allt som han vill
Han tar bussen från stan Han tar bussen det är som safari han
ser genom uppdragna rutor hur galningar härjar på stan Och
det borde va dödsstraff på dom tycker han Han har bråttom i
väg till ett anständigt liv och ett fikarum där han gnäller på bögar
som aldrig får tummen ur arslet och gör nånting med sina liv,
han ska tvinga sin slarviga son att göra det där som aldrig blev av,
som han aldrig hann med som han aldrig fick gjort* och han
kommer att skylla på bussen från stan Han kommer att skylla
på bussen. Skynda på Klockan gå Skynda på, bussen går Klockan
går, skynda på, hej och hå Skynda på, bussen går, klockan går
Skynda på om du också vill hinna med bussen till ett underbart
liv och ett glas samarin och ett konto för säkerhets skull och en
kräftpremiär och ett dammsuget golv och ett anständigt liv
Tänk å somna på rygg skynda på skynda på...






inside of me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback