Schlagerhysteri i det avlånga landet !

Har tagit mig en liten tupplur, som jag kände att ja välförtjänt kunde ta ut
Vet dock egentligen inte varför jag förtjänade den, så jag tog den bara.

När jag vaknade kom jag direkt och tänka på den här schlagerhysterin som går genom landet dag som den här. Fast jag vet egentligen inte om landet har så stor koll på årets melodifestivalbidrag med tanke på alla irriterade insändare och
inlägg som funnits den senare tiden. Att bidragen inte håller samma klass som förr, och jag håller med, det var bättre förr. Jag tycker att en svensk schalgerfestival ska ha svenska bidrag, engelska är okej, men bidrag som man måste använda tolk för att förstå tycker jag inte hör hemma här. Som den här "alla", jag förstår ingenting och jag tycker den är fruktansvärd. Så jag tycker att bidrag som kommer från sverige ska sjungas på svenska. främling är en gudagåva, Det blir alltid värre framåt natten hålller en klass för sig,  tusen och en natt är inget att tala om, ABC har ett eget sound
och hela världen för mig. - det var bättre förr ( säger hon som inte ens fyllt 20 ) Men det känns bara så konstigt att kolla på bidrag som sjunger ett annat språk när man bor här, det känns inte rätt ! Sen tycker jag att bidrag som sjungs på engelska självklart kan vara bra. Det är det här med arabiska, grekiska och sådant som gör mig lite fundersam.  

Ska kolla på lördag, men sen när den stora bomben släpps och man får titta på allt från personen som ligger och tar sig för huvudet till folk som är utklädda till krigare, då ger jag upp och slår över till någon annan kanal. Det var länge sedan jag verkligen tyckte att något annat lands bidrag faktiskt var bra och trallvänligt så att melodin satte sina spår. Nu finner jag mest irritation och agg mot allt ! Det har väl att göra med den här röstningen och hur den går till. Det är inget land som röstar på ett land som faktiskt har en bra låt ( om det nu förekommer ), nej nej , man röstar istället på det land
som man gränsar till, för att man ska visa respekt och sådär. Och därför resulterar det alltid med att länder som estland, lettland och litauen röstar på varandra , medan ryssland och vitryssland går hand i hand. Det här var också bättre förr, då röstade man på länder som hade bra låtar, inte för att man gränsade till varann,och då hade man inte heller lika många länder att "välja" på. Så nej , det här året ska jag inte kolla på
eurovision song contest


jag hoppas att slutresultatet blir såhär i årets upplaga av melodifestivalen !

Måns Zelmerlöv - Hope & glory

E.M.D - baby goodbye

Sarah Dawn Finer - moving on.

Alcazar - stay the night

Caroline av Ugglas- snälla snälla

Heat - 1000 miles

Molly Sandén - så vill stjärnorna

Agnes - Love love love

Emilia - You're my world

Malena Ernman - La voix

Sofia - Alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback