Det hjälper inte alltid med hundögon....

Fredagen passerade i ett kick. Hämtade upp Tinus vid kvart över fem, skyndade sedan hem för att byta om och fixa det sista innan kvällen på stan skulle ta vid. Eftersom att jag är en lite av en planerare så hade jag tidigare på dagen varit nere på biografen och bokat två biljetter till flickan som lekte med elden. Det kändes väldigt skönt att veta att man verkligen hade två biljetter till föreställningen. Eftersom att vi vid två tidigare tillfällen missat filmen, så kändes det väldigt härligt. Men, klockan blev sex och vi var en aning försenade till biografen, men vi tänkte att det var lugnt. Filmen har som sagt visats ett tag. När vi kom dit och ställde oss i kassan för att hämta ut biljetterna så var vi tydligen några minuter försenade, så hon i kassan hade sålt vidare våra biljetter till de tre personerna som stod framför oss i kön. Så det blev ingen film, den här gången heller. Tredje gången gillt tänkte vi, men det uttrycket har för mig fått en helt ny innebörd. Jag och Tinus har konstaterat att det är icke meningen att vi skall kolla på denna film, utan vi får vänta tills den kommer ut, så att vi kan hyra den för att få ta del av den.

Fast helt lottlösa gick vi inte. Vi valde att gå och kolla på This is it och jag kan inte säga något annat än att filmen var bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Helt sjukt vilken människa han var, ödmjuk, fantastisk, ärlig och en underbar artist. Har lyssnat på hans musik hela dagen idag, men det är ju egentligen bara en liten parantes.
Efter bion gick vi ner till CATS och åt en fantastisk trerätters middag bestående av Toast Skagen, fläskfile med bärnesås och pommes, samt mjölkchokladmouse med grädde och lite hallon på. Det var en fantastisk middag.

När vi kom hem la vi oss på soffan o kollade på det sista av idol,innan vi la oss i sängen och somnade som barn.
Vaknade vid nio och gjorde oss klara för avfärd. Hon till ängeholm och jag till Eslöv. Där blev det hembesök hos a för att hjälpa till att städa och flytta lite saker. Blev sedan match, Frosta damer mot Emmaljunga. Ingen rolig match alls, faktiskt riktigt dålig och tråkig. Blev sedan match mellan Frosta och Förslöv. Den var roligare och lite mer innehållsrik. Blev umgänge med Johan och Daniel, som var hemma på besök från Göteborg. Det var trevligt. Fick sedan bekanta mig lite med Simon som även han fanns på plats. Ibland är världen väldigt liten, eller hur?

Idag fick jag en sådan galen känsla. Om en vecka så är de match, FBC - Stanstad, 14.00. Känns som om det var evigheter sedan vi spelade. Och egentligen är det väl så ? För onsdagen då vi mötte Warberg var faktiskt den sista innan uppehållet, och det har vi snart haft i 2 veckor. bara träningar och inga matcher är sådär roligt. Man tränar för att spela match, så det ska förhoppningsvis bli lite roligare denna veckan då man har något att se fram emot. Ser bara vinst framför mig, och jag har fått andra bra bilder i huvudet. Så man hoppas på det bästa  !

Nu ska jag lägga mig på soffan med a och kolla på någon skitfilm som han valt. varför får jag aldrig välja ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback