morgonkaffe är underbart

Igår hade jag nog kunnat döda, helt ärligt. Säger inte att de skulle vara en människa, för de hade jag inte, men hade kunnat något. En gren kanske? bryta stjälken av en blomma? slå på en fluga? något i den stilen av mord.
 Till anledningen då, Vi slutade träna i ängelholm vid halv 9. Sen hade vi möte i ungefär en halvtimme, vilket innebar att jag skulle hinna tåget till helsingborg 21.04. KANON ! För om jag tar det tåget hinner jag med det som går till Hässleholm 21.36 därifrån, så är jag hemma halv 11. Men när jag kommer till stationen i ängelholm är tåget försenat till 21.06, fortfarande lugnt. 21.09, börjar bli lite knivigt men kan gå. När ett tåg är försenat så ska det väl köra direkt och inte vänta in några resenärer? Vi körde från ängelholm 21.13, kan bli jävligt tufft nu ! Vi kör ifatt och jag har 2 minuters marginal att hinna tåget från helsingborg. Nej, då stannar vi på Maria station. I TIO MINUTER ! Så jag fick helt enkelt sitta på knutpunkten och fördriva tiden i en hel timme, så vig kvart i tolv inatt var jag hemma från träningen. Ibland hatar jag att jag reser kollektivt, för det är fan inte ofta man är i tid !

Men jag bestämde mig inatt för att jag förtjänade lite extra timmars sömn. Så det tog jag, och med råge kan jag säga. Härlig känsla att vakna upp mitt på dagen( jag var ironisk för min klocka ringde inte, kan inte med mobilen )

Men nu är jag uppe, och jag dricker mitt kaffe.
Det är verkligen en bra start på dagen. kaffe och
fläderdricka. De gör mig och min mage glad !

ikväll ska jag äntligen åka ...det kommer bli bra.
för jag tycker det är jobbigt att vara borta så länge.
( det skrevs som i en gåta, men det gör ingenting )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback