Man blir ju irriterad .

Hade laddat för träning, var färdig, påklädd
och tom nere på stationen. Där möts jag av
att tåget är 14 minuter försenat. Jag ringer
Johanna, jag lägger på. Och bara sekunderna
senare ser jag ett stort kryss. Tåget inställt.
Man blir lagom glad när man möts av denna
synen. Det var bara att ringa tre samtal och
drygt 10 minuter senare satte jag mig i bilen.
Men då slog det mig att pappa och ola med
flera var på Brandstationen och spelade
innebandy, småmål. Så jag satte kurs mot
målet, och sprang in och hann spela innebandy
med dem. Så jag la mig inte på latsidan inte.
Så nöjd med mig själv är jag ändå.

Nu ska jag dock duscha och kolla på barnen
i bullerbyn. Är en galet söt film. Eller så väljer
jag Lotta på bråkmakargatan, eller bara en
i högen från astrids magiska sagor.

jag känner mig duktigt sugen på att flytta.
Ser hur lägenheten ser ut, ser hur jag gör,
hur jag agerar, hur jag tar hand om den.
jag vill ha det så, och det inom en väldigt
snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback