skolavslutning

Då har man genomfört sin första skolavslutning som lärare/fritidspedagog.
Tog över en klass efter lite mindre än halva terminen och nu har de alla blivit som mina små barn. Har tyckt det varit roligt, jobbigt, härligt, spännande och allting flera gånger varje vecka, men i slutändan har det ändå varit fantastiskt roligt! Och idag när de kom så var alla så himla finklädda, man såg hur spända de var för inför sitt första sommarlov.

När vi fikat färdigt fick jag en blomma som framkallade tårar hos mig. inte blomman i sig utan talet och att jag faktiskt fick en blomma. Kortet jag fick är också något jag ALDRIG kommer att slänga. Kommer sakna att vara förskoleklasslärare, men det kommer kanske igen?!

Hursom. Åkte hem, begav mig ner till mamma och pappa, åkte och köpte en dator och dammsugare. Så nu har jag alla ting till lägenheten. Härlig härligt måste jag säga. Har legat på soffan sen hemkomsten och nu inväntar jag Madeleine som kommer snart, eller ja om 30 minuter. 



Gick på stan innan idag och då kommer det ett studentflak och jag går där och tittar för att se hur glada/lycklig de är. Då får jag istället "du kan dra åt helvete" och två fulla ölburkar kastade på mig, varav den ena träffade mitt ben. Vadfan är det för jävla idioter som håller på sådär? Har man inget vett över huvudtaget? lite högre och den hade tagit i ryggen på mig. Jacobskolan kan inte vara nöjda med sina byggare detta året!! 

Aja, nu ska jag njuta lite till av baywatch innan madde kommer :)   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback