Ingenting , egentligen allt

Kom och var min vän.

Att aldrig vara förberedd för saker är någonting jag hatar. Att aldrig veta vilken väg jag ska gå, när saker skall upplevas och att aldrig veta vilka erfarenheter jag skall få om dagarna, det är jobbigt.

Jag vill styra mitt liv på mitt sätt men det är tydligen inte så det skall vara. Jag lämnar mig till någon annan som styr det, för saker och ting blir inte som jag vill. Vem är det som har makten över mig? Vem har makten över mitt liv? Jag styr det till viss del men uppenbarligen finns där någon mer.

Man skall inte bli stoppad om man inte vill bli stoppad men man måste stanna upp, se på vad som är viktigt i livet och vad som man vill påverka och kan påverka.

Livet är skört, det skrev jag om innan och jag kan skriva om det tusen gånger till.


"Nakenhet"
Man blir naken, någon klär av mig, tar sig in under mitt skinn och tar makten över mina tankar. Jag vill skyla mig, springa, men jag vet inte vilket håll jag ska. Jag vill skrika, gråta och slå men vet inte hur man gör. Miljoner tankar vill bli till ord, jag vill rädda världen och jag vill bli säker och nå ut, jag vill rädda omgivningen som inte förlorat sig själva på samma sätt som jag. Jag vill bli säker på att mitt liv är mitt, men nu har jag fått det bekräftat att jag delar det med någon annan. Jag vet inte vem det är, jag måste få veta, jag vill veta. Jag vill ha mig själv tillbaka"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback