du kan inte förklara för mig

Allt jag velat vara
behöll jag för mig
själv.

Jag är inne i en djup kent-fas igen och det är ingenting som jag klagar på. Står överst på min önskelista just nu. En kent-konsert hade varit det bästa. " jag behöver beskydd från gud, ta dina saker så kan vi fly " .  Elefanter går om och om igen och jag får inte nog. ge mig elefanter varje dag, dagen igenom ..

De pratar om dig via kortvåg
Så mycket kommer jag ihåg
Du log mot mig när
du betalade för min tystnad
och jag glömde vad jag såg

Du var en fadersgestalt i en taxi
med ett järngrepp om mitt hår
Du log mot mig och suckade:
Föraren, det är din tur snart
Jag såg min kropp ovanifrån

I hela mitt liv har jag väntat
på någon som liknade dig
Hur kunde du lämna mig ensam
i en värld som har blivit så hård?
I hela mitt liv har jag längtat
långt, längre bort härifrån
Nu står du först på min lista
över folk som förtjänar ett öde värre än döden


I hela mitt liv har jag väntat
på någon som liknade dig
Hur kunde du lämna mig ensam
i en värld som har blivit så hård?
I hela mitt liv har jag längtat
långt, längre bort härifrån
Nu står du först på min lista
över folk som förtjänar ett öde värre än döden

I hela mitt liv har jag väntat
på någon som liknade dig
Hur kunde du lämna mig ensam
i en värld som har blivit så hård?
I hela mitt liv har jag längtat
långt, längre bort härifrån
Nu är du struken från listan
Jag har lärt mig av dig: Alla öden är värre än döden



Idag händer inte så  mycket , egentligen. eller  ?
Ska till k.stad nu och gå i skolan, för att sedan möta
upp min syster och kika rundor i k.stad. Sen ska jag
hem och byta om. Sen är det IFK-WÄ på österås IP.

Själv skall jag göra premiär mot Limhamn/bunkeflo på söndag :)


Ang rubriken: Där finns ord som bör vara osagda. Det skapar för mycket
oro runt omkring. Du skapar för mycket runt omkring genom att bara vara
du. Du förvirrad människor och nu har du kommit till en gräns, du har inga
förklaringar, så du kan inte förklara dig .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback